Concert met Sloveens Mannen Oktet in Schinveld.

Zangvereniging Oranje Schinveld begroete op vrijdag 6 oktober als gast het internationaal bekende Sloveense Mannen Octet “Deseti  Brat”,  in het Fa- Si- La  Lokaal, Ter Hallen 8 te Schinveld. De acht superzangers staan o.l.v. dirigent Jože Kores.

Naast Zangvereniging Oranje concerteren er ook, het Sloveense zangkoor Svon uit Heerlerheide beiden staan o. l. v.  Anton Kropivšek.

De drie koren zongen elkaar toe in een spontaan concert, waarbij  liederen uit Slovenië de boventoon voerden.

Naast de zangkoren waren ook uitgenodigd, de ereleden, kunstlievende leden en sympathisanten van Zangvereniging Oranje. Mannen die graag zingen en  lid van Oranje wilden worden, waren er ook van harte welkom.

Het verdere bezoeksprogramma van het octet zag er als volgd uit:

Op vrijdagmorgen maakt het Mannen Octet uit Slovenië een tocht door Limburg, en brachten ze een bezoek aan het Drie Landenpunt en aan John Bröcheler in Vaals. Ook bezochten ze  het Amerikaanse militaire kerkhof te Margraten.

Zaterdag 7 oktober stond een bezoek an  Amsterdam op de agenda

Zondag 8 Oktober luistert  het Octet, om 11.00 uur de Eucharistieviering op in de H. Jacobuskerk te Bocholtz.

Om 16.00 uur, verzorgt het Mannen Octet “Deseti Brat”, samen met “The Anthony Singers”, o.l.v. dirigent  Anton Kropivšek,  het concert “of the Year”, in de St. Laurentiuskerk te Spaubeek. Dit b. g. v. het tweede lustrum van The Anthony  Singers, het gemengd vocaal ensemble van de oprichter Anton Kropivšek.

Maandag 9 oktober vertrekt het Mannen Octet weer terug naar Slovenië.

Luister naar: melodie.mp3 (3,8Mb)

Klik hier voor foto's