Geweldig mooi concert in Breberen.

Zangvereniging Oranje uit Schinveld verzorgde j. l. zaterdag 18 november een in alle opzichten mooi en gaaf concert, in de Festhalle van het Duitse Breberen. Dit, op uitnodiging van het Cäcilienchor Breberen.

Het 1e concertgedeelte was voor het Cäcilienchor Breberen. O.l.v. hun dirigent Rudolf Laven zong het kerkkoor werken van Wolfgang Amadeus Mozart en melodieën uit “The phantom of the Opera”, van A.L. Webber. Vooral de Sopraan Elvira Bill, 3e op het kampioenschap in Berlijn, zong enkele fantastische aria’s.

Na de pauze, betraden de mannen van zangvereniging de overvolle Festhalle, met het zingen van het intochtlied, het Russisch “Onze vader”, Tebe Pojem”.  Daarna volgde, onder leiding van de 2e dirigent Veronique Meuffels, een zeer mooi gaaf, en subliem gezongen, vernieuwend concert, met internationale liederen, die de harten van het dankbare publiek veroverden, die dan ook steeds maar weer, een daverend applaus lieten horen.

Oranje’s lid Jo Gielen, leidde het repertoire in, op uitstekende  humoristische wijze.

Lovende woorden na afloop. “Een schitterend concert verzorgd door het ”Meisterchor” uit Schinveld. "Oranje is in kwaliteit gegroeid, vergeleken met twee jaar geleden toen ze hier gezongen hebben”. Het moet een verrijking zijn om bij zo’n koor te mogen zingen”, aldus dirigent Laven van het Cäciliachor in Breberen.

Uittreksel uit de recentie van AZ d.d.22-11-2006